19 Nisan 2015 Pazar

İstiridye Mantar Sote(Yeni Başlangıçlar)

Merhaba

Bugün sizlere severek yaptığım ve yerken çok keyif aldığımız istiridye mantar sotenin tarifini vereceğim.

Yeni başlangıçlar dedik evet 2014 yılında yeni başlangıçlarla girdim. Ailemize yeni bir fert katıldı Canım oğlum Ege şimdi iki çoçuk annesi olmanın tadını çıkarmaya çalışıyorum. Yorucu ama bir okadar keyifli olan bu yeni görevim beni daha bir sabırlı, daha bi sakin yaptı. Bazı arkadaşlarımın iddasına göre ben anne olmak için dünyaya gelmişim. Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah. Bir diğer değişiklikte işim oldu üzülerek ayrıldığım eski iş yerimdeki sanırım en büyük kazancım sağlam dostluklarım oldu. Ordaki herkes benim canım hepsini çok seviyorum Yeni işyerimide seviyorum burdaki arkadaşlarımda çok tatlı, çok yardım sever ve sıcaklar :)) Tabii çok uzattım yine tarife geçiyim dimiii.

Malzemeler:

Mantar için:
  •  1 kg istiridye mantarı
  • 10-15 adet arpacık sogan (isteğe bağlı)
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • 1 yemek kaşığı zeytin yağ

Et Sote için:
  • 350-400 g kuzu veya dana eti
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kekik

Patates Kızartması için:
  • 4 adet patates
  •  1 tefal actifry kaşı ile zeytin yağ
Tarifim:

Öncelikle patatesleri küp küp doğrayıp tuzlamadan tefal actifry'a koyuyorum. Onlar pişerken mantarımı soteliyorum ve ayrı bir yerdede etimi soteliyorum.

Mantarımı bıçak değdirmeden elimle koparıyorum sonra suyun altında yıkayıp iyice süzüyorum. nekadar çok süzerseniz okadar iyi çünkü mantar bu haliyle bile çok su salıyor. Süzme işlemi bittikten sonra wok tavanın içerisine koyuyorum. Mantarlarım iyice pişmesi için sık sık karıştırıyorum. Julien doğradığım soganlarımıda içerisine katıp sıksık karıştırıyorum. Mantarlarım suyunu çekip soğanlarımla birlikte iyice piştikten sonra zeytin yağını ekliyorum ve yine karıştırıyorum. Son olarak üzerine karabiber ve tuzuda ekleyip 5 dak. daka karıştıra karıştıra pişiriyorum. Etimide (ben genelde antrikot tercih ediyorum) küp küp doğrayıp tavamın içerisine koyuyorum ve kapağımı kapatıyorum. Eti kendi suyunu salıp iyice pişene kadar pişiriyorum. Pişme işlemi bitince içerisine zeytin yağını koyuyorum ve hafif etimi kızartıyorum daha sonra salçamı ,tuzumu ve kekiğimi koyup eti iyice karıştırıp pişiriyorum. Pişen mantarlarımı içerisini yağladığım fırın kabına döküyorum üzerine patatesleri ve et sotemi ekliyorum hepsinin üzerinede rendelenmiş kaşarımı ekleyip 200 C'de önceden ısıttığım fırında kaşarlarım eriyene kadar pişiriyorum. Ve fırından çıkarttığım mantar sotemi sıcak sıcak pilavla birlikte servis ediyorum.

 Afiyet olsun.


3 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

Harika olmuş,çok güzel tarifler paylaşıyorsunuz,ellerinize emeğinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Tesekkurederim. Böyle güzel yorumlar alınca çok mutlu oluyorum. Profosyonel olmasada yemek yapmaktan çok keyif alıyorum.

Unknown dedi ki...

Tesekkurederim. Böyle güzel yorumlar alınca çok mutlu oluyorum. Profosyonel olmasada yemek yapmaktan çok keyif alıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım