5 Şubat 2013 Salı

Ezogelin çorba

Hepinize merhaba

Bugün dışarda sanki bahar havası var. Mevsimler  hissedilir şekilde değişti. O yüzdende hastalıklardan bir türlü kurtulamıyoruz. Gripler, çesit çeşit enfeksiyonlar mevsimlerin çok büyük etkisi olduğu kesin. Kar yağsa mikroplar ölecek yağmadığı için kurtulamıyoruz hastalıklardan.

Bu yüzden bugün sizlere sıcacık ev yapımı ezogelin çorba tarifi veriyorum. Afiyet balşeker olsun

İşte Tarifim: (4 kişi için)

Malzemeler:
Yarım su bardağı kırmızı mercümek
Yarım su bardağından biraz az iri bulgur
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı nane
yarım çay kaşığı karabiber
1 orta boy soğan
5 bardak ılık su
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı

Soğanlarımı küpküp doğradım üzerine yağı ve salçaları ekleyip güzelce kavurdum.
Sonra üzerine bulgur, merümeklerimi ve tuzu ilave ettim birazda bunları kavurdum
suyu ilave edip orta ateşte 20 dk kaynattım.
karabirberide ileve edip 5 dk buşekilde kaynattım sonra ocağın altını söndürdüm.
El blendrından geçirip içerisine nanemi ekledim ve bu şekildede 5 dk kaynattıktan sonra altını söndürdüm.
İsterseniz içerisine yarım limonda sıkabilirsiniz. Ancak herkes limonlu sevmeyebilir
Afiyet olsun.


Bazı Küçük İpuçları:
Lavabodaki kötü kokular içinKahve telvesini lavaboya döküp, kaynar su dökün.

Limonun saklanmasıKesik limonun saklanması :
-Limonun üzerine tuz dökün. Böylece limon ikinci bir kullanıma kadar kuruyup bozulmadan saklayabilirsiniz.
- Bir fincan tabağının içine biraz sirke koyun. Kesik kısmı sirkenin içinde kalacak şekilde, limonu bu tabağa yerleştirin. Bütün limonun saklanması
- Limonları bir kaba doldurup tamamen örtülene kadar üzerine tuz dökün. Böylece, limonları hiç bozulmadan birkaç gün saklayabilirsiniz.
- Limonları su dolu bir kaba koyup bu suyu hergün değiştirerek de tazeliklerini koruyabilirsiniz.


Makarna haşlarken
Makarnanızın çok daha lezzetli ve hafif olması için, haşlarken tencerenizin içine biraz süt katın; farkı hemen anlayacaksınız.
Maydanozları saklarkenMaydanozlarınızı kuru olarak kıyıp uzun süre muhafaza edebilirsiniz. Böylece hem her zaman kullanıma hazır olur, hem de uzun süre yeşil halini korur. Kıyılmış maydanozu yemeklerin
içinde kullanabileceğiniz gibi yemeklerin üzerinde süsleme amaçlı da kullanabilirsiniz.



0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım