12 Şubat 2013 Salı

Mantarlı tavuk


Merhaba 
Herkese iyi akşamlar. Bu gün okulların ilk günüydü dilerim başarılı bir yıl geçiririz. Tüm ailelerin allah yardımcısı olsun. Çocuklar için başarı ve sağlık dolu bir sezon olmasını diliyorum.

Bugün sizlere hafta sonu yaptığım ve lezzetle yediğimiz fırında tavuklu mantar yemeğinin tarifini vereceğim. Biz parmaklarımızı yedik sizlere de yapmanızı tavsiye ederim hem yapması kolay hem çok lezzetli

İşte tarifim

300 g kültür mantarı
4 adet tavuk budu
1 büyük sogan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 çay kaşığı tuz
10 adet cerry domates
3 adet çarliston biber
2 yemek kaşığı zeytin yağ
Yarım çay kaşığı karabiber

Hazırlanışı

Tavanın içerisine jullen doğradığım soğanımı ve zeytin yağımı koydum kavurdum.
Sonra biberleride koyup soğanlar pembeleşene kadar kavurmaya devam ettim.
Salçalarımı ve küp küp doğradığım domatesleri ilave edip kavurmaya devam ettim
kalın jullen kestiğim mantarlarımı da güzelce yıkayıp içerisine koydum mantarlar suyunu saldı.
yaklaşık 15 dk bu şekilde orta ateşte pişirdim.
Fırın tepsimin içerisine tavada pişirdiğim mantarlı sotemi yaydım.
Üzerlerine tavuk butlarını yerleştirdim 1 çay bardağı ılık su ilave edip
Tavukların derilerini zeytin yağ ile yağladım
185 derece fırında 30 dk tavukların derileri kızarana kadar pişirdim
Gerçekten yapması hem kolay hemde inanılmaz lezzetli oldu.

 Afiyet olsun

 

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım