4 Şubat 2013 Pazartesi

Gazozlu Yabanmersinli Kek


Herkese selam

Şubat ayına girdik ne çabuk geçiyor zaman. Çocuklar geçen hafta karne aldı hatta bir haftayı bile geride bıraktılar. Hafta sonu oğlumu çocuk tiyatrosuna götürdüm hiç bu kadar keyif alacağını tahmin etmemiştim. Resmen oturduğu yere çivilendi. Tiyatrodan keyif alması beni çok mutlu etti. En güzelide hınca hınç dolu olmasıydı. Tüm çocuklar çok keyifli gözüküyordu buda beni ayrıca mutlu etti.

Bu hafta size geçenlerde yaptığım gazozlu yaban mersinli kekimin tarifini vereceğim. Geçen hafta sevgili teyzem bendeydi ve kayseriden birde misafiri Neslihan vardı. Hoş gelmişler sefalar getirmişler. Onların sanşına gibi oldu biraz ama Neslihan keke bayılmış özellikle bu tarifi onun için veriyorum zira yakında kendisi evlenecek tariflere ihtiyacı olabilir. 

İşte Tarifim: 


Malzemeler:
1 çay bardağı gazoz
1 kase yaban mersini
4 su bardağı un
yarım paket kabartma tozu
1 su bardağı eritilmiş margarin veya tereyağı
1.5 su bardağı toz şeker
4 adet yumurta

Çikolata sosu için:

2 adet kare sütlü çikolata
1 çay bardağı krema

Hazırlanışı:

yumurta, şeker bir kapta güzelce çırpıldı.

İçerisine yağ, ve kabartma tozuda ilave edilip güzelce karıştırıldı.

Yine içerisine gazoz eklendi karıştırıldı.

Un ve yaban mersinleride ilave edilip karıştırıldı.

Kek kalıbı tereyağı ile yağlandı, içerisi unlandı kek içerisine güzelce eklendi

Biraz koyu kıvamlı birkek olduğu için üzeri düzeltildi.

Önceden 180 dereceye ayarlanmış fırında 45 dk pişirildi.

Pişen keki 1 saat dinlenmeye bıraktım bu arada çikolata sosunu hazırladım.

Kremayı kaynayana kadar ısıttım sonra ocağın altını kapattım.

Çikolatalarımı içerisine kırdım ve güzelce eriyene kadar karıştırdım.

Dinlenen kekimin üzerine döküp buzdolabında 15 dk beklettim ve servis yaptım.

Afiyet olsun





Bazı Pratik İp Uçları:

Kahve telvesini temizlerkenKahve içtikten sonra, fincanı hemen yıkamazsanız sonra epey uğraşırsınız. Çünkü fincanın dibinde biriken telve kuruyup kalır ve zor çıkar. Fakat, lekeli kısmın üzerine kabartma tozu serpip nemli süngerle silerseniz, telvenin çok kolay çıktığını görürsünüz.
Kekler kalıba yapışıyorsa
Hazırladığınız keklerin kalıba yapışmaması için, kalıbın içine hamuru dökmeden önce ortasına bir şerit alüminyum folyo serin. Böylece keki piştikten sonra kolayca çıkarabilirsiniz.
Kesik limonlarınız hemen kuruyorsa
Küçük bir tabağa toz şeker serpin, limonun kesik tarafını şekerin üzerine gelecek şekilde koyun, iki hafta kurumadan saklayabilirsiniz.
Kızartma için
Her şeyden önce kızartacağınız sebzeleri, buzdolabından bir saat önceden çıkarıp oda sıcaklığında bekletin. Yağı iyice kızdırın. Kızartma yağına bir defada çok fazla malzeme atmayın. Fazla malzeme yağın ısısının düşmesine neden olur, o zaman da istenilen sonuç alınamaz. Kızartmaları tavadan alırken büyük delikli bir kepçe kullanın. Fazla yağı tencereye akmış olur.
Kızartma kokusu
Balık kızarttıktan sonra mutfağa sinen kokuyu gidermek için, bir kapta 1 çay bardağı su ve 2 çorba kaşığı sirkeyi kaynatın.
Küflenen ekmek için
Ekmek kutusunu ara sıra sirkeli suyla silin.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım