30 Ocak 2013 Çarşamba

Ispanak Böreği

Merhabalar

Uzunca bir ara vermiştim yazmaya nihayet bugün size bir şeyler yazabildim. Oğlumun rahatsızlığından sonra hayatımızda biraz değişti yeni hayatımıza ayak uydurmaya çalışırken kendimize ayırdığımız vakitlerde değişti. Buna şükür

2013 ne kadar kötü geldi dün Ferdi Özbeğenide kaybettik ve bu gün müslüm gürsesinde durumunun tekrardan ağırlaştığı haberini aldım.

Gencecik ünlü insanlar uyuşturucudan suçlanıyor. Başarılarıyla övündüğümüz belediye başkanları göz altına alınıyor. Ne oluyor böyle 2013 bize daha kötü şeyler gösterme

Bugün sizlerle geçen hafta sonu yaptığım böreğimin tarifini paylaşacağım.

İşte Tarifim:

Malzemeler

250 gr ıspanak veya pazı
250 gr böreklik peynir (çökelek olabilir)
2 adet yumurta
5 adet yufka
1 su bardağı süt
2 yemek kaşı eritilmiş tereyağı

Hazırlanışı:

Önce içini hazırladım. ıspanaklarımı güzelce temizledim, yıkadım güzelce kıydım.

İçerisine peynirimi ufalayarak koydum.

1 yemek kaşığı sıvı yağ ilave edip güzelce karıştırdım.

Ayrı bir kaba yumurtamı, sütü ve eritilmiş tereyağını koydum iyice karıştırdım.

Sonra yufkalarımı sırayla tepsiye koydum ve her katın arasına sütlü, yumurtalı ve tereyağlı karışımdan güzelce sürdüm.

2 yufkada birde ıspanaklı peynirli iç harcımdan güzelce yufkanın içerisine yaydırdım.

Yufkaların en üstüne de yumurtalı, sütlü, yağlı harçtan sürdüm ve 200 c fırınıma koyup yaklaşık 30 dk pişirdim.

Fırından çıkardığım böreğimi üzerini kapatarak 20 dk dinlendirdim sonra dilimledim afiyet olsun.

İç malzeme olarak ıspanak yerine patates, patlıcan sade peynirde koyabilirsiniz.

Afiyet Olsun


Bazı Küçük İp uçları

Kahve telvesini temizlerken:
Kahve içtikten sonra, fincanı hemen yıkamazsanız sonra epey uğraşırsınız. Çünkü fincanın dibinde biriken telve kuruyup kalır ve zor çıkar. Fakat, lekeli kısmın üzerine kabartma tozu serpip nemli süngerle silerseniz, telvenin çok kolay çıktığını görürsünüz.

Kekler kalıba yapışıyorsa
Hazırladığınız keklerin kalıba yapışmaması için, kalıbın içine hamuru dökmeden önce ortasına bir şerit alüminyum folyo serin. Böylece keki piştikten sonra kolayca çıkarabilirsiniz.
Kesik limonlarınız hemen kuruyorsa
Küçük bir tabağa toz şeker serpin, limonun kesik tarafını şekerin üzerine gelecek şekilde koyun, iki hafta kurumadan saklayabilirsiniz.
Kızartma için
Her şeyden önce kızartacağınız sebzeleri, buzdolabından bir saat önceden çıkarıp oda sıcaklığında bekletin.

Yağı iyice kızdırın. Kızartma yağına bir defada çok fazla malzeme atmayın. Fazla malzeme yağın ısısının düşmesine neden olur, o zaman da istenilen sonuç alınamaz. Kızartmaları tavadan alırken büyük delikli bir kepçe kullanın. Fazla yağı tencereye akmış olur.

Kızartma kokusu
Balık kızarttıktan sonra mutfağa sinen kokuyu gidermek için, bir kapta 1 çay bardağı su ve 2 çorba kaşığı sirkeyi kaynatın.
Küflenen ekmek için
Ekmek kutusunu ara sıra sirkeli suyla silin.
Lavabodaki kötü kokular içinKahve telvesini lavaboya döküp, kaynar su dökün.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım