1 Ocak 2013 Salı

Fırında Güveç

 
Merhabalar

2013'ün ilk gününü geçiriyoruz. Dün gece eğlenceli, coşkulu geçirerek 2012'yi uğurladık ve 2013'e merhaba dedik. Bütün bir sene dilerim coşkuyla ve mutlulukla geçer.

Biz dün geceyi evde geçirenlerden olduk. Ziyarete gelen arkadaşlarla beraber keyifli bir yılbaşı geçirdik. Hindimizi afiyetle yedik, danslar ettik gerçi televizyonda o ses türkiye hariç pekte bir program yoktu.

TRT'de normalde milli piyango çekilişi olurdu oda yoktu. Biz amorti çıkan ailelerdeniz. Büyük ikramiye istanbul, muğla, izmir ve adanaya çıkmış. Dilerim ihtiyacı olan insanlara çıkmıştır. Güle güle harcasınlar.

Dün gecenin yorgunluğunu hala atamadık değil mi? İyiki bugün tatil.

Dün gece çam ağacının altına koyduğumuz hediyeleri noel babanın getirdiğini zanneden oğluma az evvel onları bizim aldığımızı söyledik ama kıyameti kopardı 'hayırrrr onları dede getirdi diye'  bu yaşta hayal dünyaları çok geniş olduğu için sanırım dahada üstüne gitmeyeceğim.

Neyse size 2013'ün ilk yemek tarifi olarak fırında güveci vermek istiyorum. Hem yapması çok kolay hemde lezzetli bir yemek şimdiden afiyet olsun.  
 
İşte Tarifim:
 
Malzemeler:
250 gr kuzu eti, arzunuza göre dana antrikot
1 irice soğan
4 diş sarımsak
5 adet cherry domates
2 adet iri patlıcan
1 havuç
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı zeytin yağ
2 çay kaşığı tuz
2 adet sivri tatlı biber (isteğe göre acıda kullanabilirsiniz)
 
Hazırlanışı:
Öncelikle etlerimi güzelce küp küp doğradım ve az bir su ile haşladım.

Sonra güveç fırın tenceresi içerisine bu toprak tencerede olur. Porselen güveç tencereside olur.

Önce soğanlarımı jülyen usulu doğradım ve tencerenin en altına yaydım.

Sonra patlıcanlarımı küp küp doğradım.

Bunların üzerine diş sarımsaklarımı koydum.

Üzerine havuçlarımı küçük küp küp doğrayarak ekledim.

Üzerine haşladığım etimi ve bunların da üzerine domateslerimi ortadan ikiye bölerek koydum.

Bir kabın içerisine 2 su bardağı su aldım salçalarımı, zeytin yağımı, karabiberimi ve tuzu koydum güzelce karıştırdım.

Tenceredeki malzemelerimin üzerine bu karışımı koydum. 200 drece fırında yaklaşık 1.5 saat pişirdim.

İnanılmaz lezzetli oldu kesinlikle tavsiye ederim. Afiyet olsun.

 
Bazı Küçük İp Uçları:
 
 
Kumaştaki Lekeler
Süt Lekesi
  • Yıkanabilen kumaştaysa sabunlu bezle silin.
  • Yıkanmaz kumaştaysa benzine bitirilmiş bir bezle bastırmadan silin. Elin hafif temasıyla benzini uçurun. Sonra ilik suda durulayın ve nemli bezle tersinden ütüleyin.
Su Lekesi
  • İpekli ya da pamuklu kumaşlardaki su lekesini çıkartmak için lekeli yerleri bir bardak ya da şişenin dibiyle ovun.
  • Fanilalardaki ve  yünlülerdeki su lekesi için ütülemek yeterlidir.

Tereyağı Lekesi
  • Sentetik kumaşta: Sabunlu su yeterli olacaktır.
  • Pamuklu ve Beyaz kumaşta: Yıkamadan önce kuru el sabunu sürün.
  • Yünlü veya İpekli kumaşlarda: Talk pudrası ve tebeşir tozunu veya kireç tozundan yararlanabilirsiniz.
Terleme Lekesi
  • Beyaz Renkli Elbiselerde: oksalik asit ile silin. Durulayın, sonra oksijenli su ile silin.
  • Nazik kumaşlarda: Hafif amonyaklı veya limonlu su yeterli olabilir.
  • Yünlü kumaşta: Kumaşı birkaç saat sirkeli soğuk suda bırakarak lekeleri temizleyebilirsiniz.

Ütüde Sararan Çamaşır
  • Sararan kısmi buhar ile nemlendirin. Üzerine mısır nişastası serpin. Sonra yine bir bez aracılığı ile ütünüzle kurutun. Leke yok olacaktır.
  • Bir başka yol da sararan kısmı oksijenli su ile ıslatıp,  ütüyle kurutmaktır.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım