19 Ocak 2013 Cumartesi

Mozaik Pasta

Merhabalar

Bugün cumartesi. Nasıl geçiyor hafta sonunuz? Dilerim her şey yolundadır.
Bugün oğlumu Kadıköy Haldun Dormen tiyatrosundaki çocuk tiyatrosuna götürmek gibi bir hayalim vardı ancak şehir tiyatrolarına o kadar rağbet var ki ancak 2 hafta sonraya yer bulabildim. 

Aslında bu durum beni çok sevindirdi. Öncelikle insanların tiyatroya olan ilgileri ikinciside ailelerin çocuklarına tiyatro sevgisini aşılamak istemeleri beni mutlu etti. Bunda biletlerin özel tiyatro fiyatlarına göre çok ucuz olması.

İster devlet tiyatrosu olsun ister özel tiyatrolar olsun kesinlikle desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Çok fazla emek veriyorlar. Ve hakikatten son zamanda çok başarılı oyunları sahneliyorlar.

İnternetteki birçok fırsat sitesinde özel tiyatroların indirimleri oluyor. Buralardan da biletleri temin edebilirsiniz.

Devlet tiyatroları için: http://www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/tr-TR/Sayfalar/Anasayfa.aspx
sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Bugün size mozaik pasta tarifi vereceğim. Bizimkiler çikolatayı çok sevdiği için çikolatalı mozaik pasta yaptım. Çok severek yediler.  Sizde mutlaka deneyin iyi hafta sonları

İşte Tarifim:

Malzemeler:
1.5 çay bardağı toz şeker
1.5 çay bardağı süt
yarım paket margarin
3 yemek kaşığı kakao
1.5 paket pötibör bisküvi
2 yemek kaşığı damla çikolata
2 yemek kaşığı bütün antep fıstığı

Çikolata sosu için:
2 paket ülker bitter çikolata
1 çay bardağı hazır krema
iri dövülmüş antep fıstığı

Hazırlanışı:
Margarini erittim, şekeri, sütü ve kakaoyu ekleyip mikser ile güzelce karıştırdım.

Bisküvileri küçük parçalar şeklinde kırdım.

Karışıma bu bisküvileri , antep fıstıklarını ve damla çikolataları ekleyip ezmeden güzelce karıştırdım.

Kek kalıbımın içerisine bu karışımı koyup bastırdım 3 saat derin dondurucuda beklettim.

3 saat sonunda kremamı ocağın üzerine koyup kaynatmadan ısıttım. Sonra ocağı söndürüp içerisine çikolatalarımı koydum dibi tutmasın diye iyice karıştırdım.

Derin dondurucudan çıkarttığım mozak pastamın üzerine bu çikolata sosunu döküp süslemek içinde antep fıstıklarını kullandım.

20 dk daha derin dondurucuda beklettim ve servis yaptım afiyet olsun



Bazı Küçük İp Uçları:

Çay  Lekesi
Kumaş uzerindeki lekeler:
Beyaz kumaştan: limon suyuyla silin. Sonra soğuk suyla durulayın.
Renkli kumaştan: Taze lekeyi yumurta sarisini suyla karıştırarak ovuşturun. Leke eskiyse, gliserinli suyla silmeniz gerekir.


Hali üzerindeki lekeler: Eşit ölçekteki alkol ve sirke karışımıyla lekeli yerleri siliniz.
ÇİMEN LEKESİ

Çamaşır suyuna dayanıklı kumaşlarda, lekeyi nemlendirdikten sonra üzerine deterjan dökerek ovalayın, çamaşır suyu eklenmiş sıcak su ile yıkayın. İnatçı lekeleri alkolle sildikten sonra lekeli bölgeyi iyice durulayın.

Çamaşır suyu kullanımına uygun olmayan kumaşlarda, aynı işlemleri çamaşır suyu kullanmadan yapın. (Kumaşın asetat içermesi halinde, bir birim alkole iki birim su ekleyin.)

Ciklet Yapıştıysa:
Kendimiz çiğnemesek de elbisemize her an bir ciklet yapışması olağandır. Cikletin yapıştığı yerin tam altına isabet eden yerine naylona sarılmış bir miktar buz koyun. Biraz bekleyin buzun soğutucu etkisiyle ciklet donar. Sonra bir fırçayla bu donan cikleti fırçalarsanız, hepsi yapıştığı yerden çıkar.
Çikolata Lekesi
Kumaş üzerindeki leke:

Çikolata lekesini temizlemenin en iyi yolu gliserinle ovuşturup yag emici iki kağıt arasında bir müddet bırakarak yaginin iyice emilmesini sağlamaktır.Eğer bu yeterli olmazsa ve lekelenen kumaş rengi bozulmayan cinsten ise lekeli kısmi suyla karıştırdığınız 90 derecelik alkolle silin.

Hali üzerindeki leke:
Sabunlu suyla lekenin dis kısmından baslayarak içe doğru silin. Uzerine talk pudrası dokup bir müddet bekleyin. Süpürdükten sonra eşit miktarlardaki su ve alkol karışımıyla silin.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım