2 Ocak 2013 Çarşamba

Kapuska


Merhabalar

Ben 4 gün tatil yapmış biri olarak bugün işe adapte olmakta biraz zorlandım ama işini çok seven bir insan olduğum için keyifle çalışıyorum. Ayrıca iş konusunda şanslıyım şöyleki melek gibi bir müdürüm ve çalışma arkadaşlarım var. Ben iş konusunda şanslı olanlardanım. Tabiki her iş ortamında olduğu gibi bizde sorunlar yaşınıyor ancak hemen toparlıyoruz. Çünkü herkes sorumluluklarını biliyor ve herkesin birbirine saygısı var. Bu benim 3. iş yerim diğer işyerlerindede çok yakın dostluklarım ve arkadaşlıklarım oldu hala daha severek görüştüğüm dostlarım ve arkadaşlarım var ama burdaki ortam çok farklı. İş oratmınızda iyi işler başarmak için iyi anlaşmak veya aynı fikirde olmak gerekmiyor mesela. Dilerim bu ortam bozulmaz ve yarın aramıza yeni katılanlar olursa bu güzel ortama ayak uydurabilirler.

Hepinizi çok seviyorum.

İşte Tarifim:

Malzemeler:
1 adet sert lahana
1 orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı zeytin yağ

Hazırlanışı:

Bizim gibi 3 kişilik bir aile iseniz veya 4 kişilik aile içinde geçerli lahananın yarısını kullanabilirisiniz.

Ben kapuska yemeğimi çiğden yaparım. Orta boy soğanımı doğrarım üzerine salçalarımı ilave ederim.

Lahanamın yarısını alır ufak ufak doğradım. Güzelce suda yıkadım bunlarıda tenceremin içerisine kattım en üste yağımı koyup orta ateşte sebze iyice yumuşayana kadar pişirdim.

Sonra üzerine tuzu ekledim ve yaklaşık yarım saat lahanalar iyice pişene kadar bekledim.

Bu arada üzerine hiç su ilave etmedim kendi suyu ile pişti. Ve pişme sırasında da araara bambu kaşık ile karıştırdım.

Bu yemeği lahana turşusu ilede yapabilirisiniz. Daha ekşimsi bir tadı oluyor. ayrıca isteğe göre kıymalı veya parça etlide yapabilirsiniz.

Bilginiz olsun





Bazı Küçük İp Uçları:
Mobilyalardaki Lekeler

Boyalı mobilyalarda;

Su Lekeleri:Mantar tıpayla ovun.

Sinek pisligi: Kahve telvesiyle lekeleri silin veya sirkeyle ovun.

Şeker lekesi:Ilık suyla hafifce sulandırılmış kahve telveleri şeker lekesini  kolayca temizler.

Cilalı mobilyalarda;

Su Lekeleri:Eşit miktardaki zeytinyağı ve %90'lık etil alkolü karıştırıp buna batıracağınız bezle ovuşturursanız lekeleri yok edebilirsiniz.

Eğer mobilyanızın cilası hafif bozulduysa zeytinyağı ve sigara külü karışımına batırdığınız bir bezle daireler çizerek cilasını yenileyebilirsiniz.

Sıcak tabak izi:Üzerine terebentin sürün ve kaynamamış ketenyağıyla ovun. Sonra temiz ve yumuşak bir bezle parlatın.

Mum Lekeleri;

Cilalı Ahşapta:Bir karton parçasıyla kazıyarak mümkün olduğu kadarını çıkarın. Sonra sıcak suyla ovun. Eşit oranlardaki terebentin ve ketenyağı karışımına batırdığınız bezle lekeyi ıslatın. Kuruduktan sonra parlatın.

Vernikli Mobilyada:Kartonla kazıdıktan sonra petrole batirdiğınız bir bezle silin.

Örtüde:Mumun koparabildiğiniz kadarını kaldırın örtüyü yıkayın. Kuruduktan sonra ütülerken mum lekesinin bulunduğu yeri iki kurutma kağıdı arasına koyun.

Mürekkep Lekelesi

Deri eşya üzerinde:Biraz limon suyuyla lekeyi fırçalayın.

Kağıt üzerinde:Lekeli kağıdın altına kurutma kağıdı koyun. Lekenin uzerine birkaç damla oksijenli su sıkın. Sonra kuru bir pamuk parçasıyla kurutun.




0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım