21 Ocak 2013 Pazartesi

Tavuk Köftesi


İyi Akşamlar

Umuyorum ki güzel bir hafta sonu geçirmişsinizdir. Valla ben hafta sonlarım nasıl geçiyor hiç anlamıyorum. Oraya koştur, buraya koştur, ev işleri falan hooop pazartesi oluveriyor.

48 saatte işlerimi toplayamıyorum. C.tesi Toptamış Ateşide kaybettik başımız sağ olsun. Tanımayan varsa kendisi cumhuriyet ve bugün gazetesi yazarlarındandır. Bilgi üniversitesinin kurucularındandır ve iyide bir iktisatçıdır. Toprağın bol olsun.

Daha önceden bahsetmiştim oğlumun yemek sorunundan. Tavuğu direk yemeyi sevmediği için  birgün kasabımızdan rica edip tavuk göğüsünden bize kıyma yapmasını istedim. Daimi müşterisi olduğum için asla beni kırmaz sağ olsun çünkü et konusunda çok seçiciyimdir.
Neyse ona tavuk kıymasından köfte yaptım. Oğlum bayıla bayıla yedi. Kalan köftelerden de eşimle bana bölüştürdüm. Eşim köfteye bayıldı. Bu hafta yine kasaba gittiğimizde benden tavuk köftesi yapmam için rica etti bende öncelikle oğlum sonrada bizim için tavuk köftesi yaptım. Ve tarifini sizlerle de paylaşmak istedim. Tavuk kıyması çok kullanışlı isterseniz köftelerin içerisine bezelye havuç haşamasıda koyabilirsiniz. ben oğlumunda bizimde yiyebilmemiz için aşağıdaki gibi yaptım. Sevgiler

İşte Tarifim:

Malzemeler:
Orta boy soğan
250gr tavuk kıyması
1 çay kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı galeta onu veya kuru ekmek içi
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Hazırlanışı:


Soğanımı güzelce rendeledim

Aynı kabın içerisini kıyma ile birlikte tüm malzemeyi ekledim güzelce karıştırdım.

İyice yoğurduğum köfteleri ceviz büyüklüğünde alıp yuvarladım.

1 saat buzdolabında bekletip orta ateşte kızarttım.

Afiyet olsun




Bazı Küçük İp Uçları:

MERMER UZERINDEKI LEKELER
Boyalı lekeler:Meyve, kahve, içki ve nikotin lekeleri içine birkaç damla amonyak katılmış çamaşır suyuyla ovuşturulunca yok olurlar. Sonra duru suyla silmeyi ihmal etmeyin.
Mürekkep Lekesi: Birkaç damla amonyak ve %20 oranında oksijenli su karışımıyla lekeleri ovun. Kuruyunca mermerlerinizi yumuşak bir bezle parlatın.
Yag Lekeleri: Mermer uzerindeki yag lekelerini çıkartmak için benzin kullanın. Ancak bu isi ateşten uzakta yapmayı sakin ihmal etmeyin.
Sararan Mermerler:Sabunlu suyla silin. Sonra tuz katılmış limon suyuyla ovuşturun. Durulatıp kurutun.
Pas Lekeleri: Oksalik asit pas lekeleri için birebirdir. Bir kasIk oksalik asidi az miktardaki sıcak su içinde eritin. Buna batırdığınız bir bezle lekeli yerleri ovun.
Beyaz Mermerler: Bol tuz ilave edilmiş limon suyuyla ovun. Bir fanila parçasıyla parlatın.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım