3 Ocak 2013 Perşembe

Tepe Taklak


Herkese merhaba

Bugün işteyken Bahar hn ( Oğlumla ilgilenen ablası olur kendisi) yana yakıla beni aradı. Doruk bir taraftan ağlıyor, Bahar hn sesi bir yandan titriyor (beni tanıyanlar iyi bilir zaten heyecanlı bir tipim) hepten panik oldum. Sorun şuydu ki p.tesi oğlumun çok istediği köpek balığı şeklinde bir balon vardı.(Bu arada onu evde yanından hiç ayırmıyor tuvalete giderken bile balon yanında o derece yani ) Onu aldık bugün okula giderken götürmek istemiş kocam ne yaptı ne ettiyse ikna edememiş ve sonunda mağlup olup balonu okula götürmüş. Orda neler oldu o konuda hiç bir fikrim yok ancak Bahar hn alamaya gittiğinde dışarıya çıktıklarında balon soğuktan yumuşamış ve uçmamış. Benimki kıyametleri koparmış kadıncağıza yapmadığını bırakmamış elini ısırmış, eve girmek istememiş tam bu sırada beni aradılar ne dediysem Doruğu ikna edemedim. Sonunda teli kapattım. 5 dk sonra yine telim çaldı. Bahar hanımdı arayan. Balon içeriye girince yeniden şişmiş kadıncağız ne olduğunu anlayamamış benimkinin arkadan hala ağlama sesi geliyordu bu arada ağlama dorukçum diyor bahar hn benimki durduramıyorum ki diye bir daha ağlıyor. Gülermisin ağlarmısın. Bu çocukları anlamak çok zor. Nasıl davranacağımı bilemiyorum bazen.

Neyse gelelim tarife geçen gün arkadaşlarla çıktığımı yazmıştım. Ümraniye meydan alışveriş merkezinde 'Namnam' diye bir kafe var bayada başarılı bir yer gitmediyseniz kesinlikle tavsiye ederim. Arkadaşlar orda tepetaklak diye bir kek yediler. Şöyle bir ucundan aldım ve bunu denemeye karara verdim.

Veee yaptım lezzetli olmuştu ancak bazı eksikleride vardı sizlerle bunlarıda paylaşacağım ve umuyorum ki bir sonraki denemem daha başarılı olur

İşte Tarifim: Ben kendim nasıl yaptıysam öyle tarif vereceğim.

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 adet sert elma
1,5 su bardağı şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı toz tarçın
yarım kase iri dövülmüş ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
yarım limon

Hazırlanışı:

Önce elmalarımı soydum ve ince ince dilimleyip yarım limonu üzerlerine sıktım. Bunun üzerine de 1 yemek kaşığı toz şeker ilave ettim. Kekimi hazırlayana kadar bu şekilde beklettim.

Kekimi hazırlamak için yumurtalarımı derince bir kaba kırıp üzerine şekerimi ekledim. Kar gibi olana kadar mikser ile çırptım.

Sonra üzerine sıvı yağı, vanilyayı ve kabartma tozunu ekledim biraz daha çırptım.

Sütümü ekledim biraz daha çırptım.

En son unumu, tarçınımı ve cevizimide ekledim güzelce çırptım.

İkea'dan aldığım yıldız şeklinde kek kalıbım vardı. Bunu güzelce yağladım, unladım kalıbın en dibine toz şeker serptim ve bunların üzerine  elmalarımı sırayla dizdim. Bunların üzerine de kekimi yavaşça boşalttım ve 180 derece fırında yaklaşık 1 saat 15 dakika pişirdim.

Piştikten sonra çıkartıp üzerine tepsi örttüm 20 dk dinlendirdim. Sonra kek saklama fanusu içerisine ters çevirdim ve görüntü aşağıdaki gibiydi.

Dilimledim elmalı-tarçınlı-cevizli kekim hazırdı. Hemen komşum Duyguya da götürdüm (Kendisinin yorumlarını bekliyorum bu arada) ilk deneme için umarım iyidir. Biz zevkle yedik denemenizi tavsiye ederim

Kekteki Eksikler
1-2 elma kullanmalıydım elmalar az geldi. Ve daha ince doğramalıydım.
2-Yanlış kek kalıbı kullandım biraz daha geniş ve derin bir kalıp kullanmalıydım fazla kabardı elmalar ön plana çıkamadı
3- 2 su bardağı şeker kullanmalıydım. Tadı biraz azdı
4- Üzerine vanilya sosu veya vanilyalı dondurma koymalıydım.

Bi dahaki sefere bunları telafi edeceğim söz:))))









Bazı Küçük İp Uçları:

Fondöten Lekesi:  Elbisenize bulaşan fondöten leke birakmişsa, bunu etere batırılmış bir bezle silin. Oluşan hare sabunlu suyla yıkanınca yok olacaktır.
Kan Lekesi: Hic denememeniz gereken usul kan lekesini çıkartmak için sıcak su kullanmaktır. Lekenin pişerek daha fazla yerleşmesine yol acar sıcak su. Oysa bazi özel yollarla kan  lekelerini kolaylıkla çıkartabilirsiniz.
Beyaz kumaşlarda: Lekeyi oksijenli suyla ıslatın. Sonra sabunlu ilik suda yıkayın.
Renkli kumaşlarda: Nişastayı suyla karıştırarak bir hamur yapin. Bunu lekeli yere sürerek kurumasını bekleyin. Sonra fırçalayarak temizleyin. Bir baska usul de aspirin tabletini azicik suyla eritip lekeli yeri bununla örtmektir. İyice kuruyunca fırçalayarak temizlersiniz.
Halıda kan lekesi: Lekeli yerleri beyaz sirkeyle ovuşturun.
Kahve Lekesi: Leke heniz oluşmuşsa uzerine biraz tuz dokun.
Beyaz pamuklu kumaşta: Lekeyi sabunlu su ile çıkaramazsanız, oksijenli su ile silin. Bu da yeterli olmazsa çamaşır suyu kullanmaktan baska careniz yok demektir.
Renkli kumaşta: Lekeyi çıkartmak için birkaç yol deneyebilirsiniz. Lekeli kısma biraz gliserin surun ve ilik suyla durulayın.
Nazik kumaşlar için: Su karisimi deneyebilirsiniz. Sıcak suya bir yumurta sarisi ve birkaç damla gliserin katin. Bununla lekeli kısmi silin ve ilik suyla durulayın.
Hali Üzerinde: Lekeli yeri, eşit miktarlardaki alkol ve beyaz sirke karışımıyla silin.
Cilalı ahşap Üzerinde: Oksijenli suyla silin. Sonra lekeli yeri cilalayın.




0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım