6 Aralık 2012 Perşembe

Ali Nazik

Merhabalar
Umarım hepiniz güzel bir gün geçirmişsinizdir. Yoğun bir iş günün ardından nihayet eve gelebildik istanbul da bu gün trafik ayrı bir kötüydü.  Sanırım bu akşam Fener'in Kadıköy'de maçının olmasıda trafiği etkilemiş. Bir Fenerli olarak umarım bu akşam yeneriz suan durum pek parlak değil ama belli olmaz hayırlısı başarılar Fenerbahçeeee
Bu akşam size kolay Ali nazik tarifi vereceğim

İşte Tarifim:

Malzemeler
4 adet patlıcan
2 parça antrikot veya 200 gr parça et
Yarım litre süt
1yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2yemek kaşığı un.  
Bir küçük kase rendelenmiş kaşar
1 çay kaşığı tuz
yarım çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı nane
1 kase süzme yoğurt veya kendi katığınız yoğurdun koyu kıvamlı kısmı

Hazırlanışı:
Ben patlıcanları bir gece önceden 250 derece fırında közlemiştim yaklaşık bir saatte közlendiler.

Geldiğim gibi ilk işim etleri doğradım tavaya koydum orta ateşte 15 dk kendi sularını çekene kadar pişirdikten sonra 1 yemek kaşığı sıvı yağı ilave ettim. 5 dk daha pişirdikten sonra salçaları, karabiberi, tuzu ve naneyi ekledim. 5 dk bunları kavurdum. Közlediğim patlıcanları ince ince kıydım. onlar bir kenarda beklerken sütün içerisine un ve çok az da tuz ilave ettim kısık ateşte koyulaşana kadar karıştırarak pişirdim. Muhallebi kıvamında oldu sonra içerisine kaşarı ve patlıcanları ilave ettim. biraz pişirdikten sonra ocağın altını kapattım.

Süzme yoğurdumun içerisine 2 diş sarımsak koydum (isteğe bağlıdır. isterseniz koymayabilirsiniz) karıştırdım

sonra sırasıyla önce beşamel soslu patlıcanımı sonra süzme yoğurdumu en sonda etimi koydum işte harika görüntü. Afiyetle yedik.

Sevgiyle kalın iyi geceler :))

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım