22 Aralık 2012 Cumartesi

Şehriyeli Tavuk Suyu Çorba

Selamlar

Nasılsınız? Bu günde her hafta sonu olduğu gibi koşturmacayla geçti. Doruk için (bu arada Doruk benim tatlı oğlumun adı) alışveriş yaptık. Artık kendi tercihleri var bizim seçtiğimiz değil onun seçtiklerini alıyoruz yoksa giymiyor veya oynamıyor.

Geçenlerde yılbaşı için bir çam ağacı ve süsler aldık süslerin hepsini o seçti birtane ben seçtim onu hiç bir şekilde astırmadı. Şimdiye kadar hala ayakta kalması aslında büyük mucize arada bozmak istiyor ama sanırım tepkimden çekiniyor.

Genelde köfte, makarna, pilav yemek isteyen oğluma çorba yaptım. Bu çorbayı çok seviyor boğazından sulu bir şeyler geçsin diye yaptım. Sizlerle de paylaşmak istedim. Benim gibi sorun yaşayan annelerde denesin diye Bu çorba biz büyükler içinde çok beğenebilecekleri bir çorba
Neyse gelelim tarifine

İşte Tarifim

Malzemeler

1 adet tavuk budu
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
yarım su bardağı tel şehriye isteğe göre arpa şehriyede olabilir.
5 su bardağı su
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı

Tavuklarımı öncelikle tuzu da ilave ettiğim su ile kaynattım. Sonra tavukları içerisinden çıkarttım ve tel şehriye ilave edip kaynatmaya devam ettim

İsteğe bağlı olarak tavukları ince ince kıyıp veya didikleyerek çorbanızın içerisine ilave edebilirsiniz

Bu arada tavaya salçalarımı koydum ve hiç yağ koymadan kavura kavura salçaları pişirdim.

Benim salçalarım çok koyu değil sizinkiler öyle ise veya biraz zeytin yağ ve çorbanın kendi suyundan 1 kaşık koyup kavurabilirisiniz

15 dk tel şehriyeler pişmişti üzerine salçanı ilave edip karıştırdım. 5 dk bu şekilde pişti.

Terbiyesi için yoğurt ve unu iyice karıştırdım. Hiç topak kalmaması gerekiyor. Üzerine çorbamın suyundan ilave edip biraz daha karıştırdıktan sonra karıştıra karıştıra çorbamın içerisine ilave ettim.

5 dk bu şekilde pişirdikten sonra altını söndürdüm. Çorbam yaklaşık yarım saatte hazır olmuş oldu.

Afiyet olsun

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım