27 Aralık 2012 Perşembe

Brokoli Çorbası

 
 
İyi akşamlar herkese
 
Yeni yıla yavaş yavaş  yaklaşırken bir seneyi daha geride bıraktık ayyy amma kliseleşmiş bir laf oldu.
 
Yeni yılla ilgili dilerim güzel planlarınız vardır. Biz oğlumla çam ağacımızı bu ayın başında hazırladık.
 
Üzerine süsler koyduk ışıklar koyduk noel baba altına gelip hediye koysun diye bekliyoruz.
 
Bakalım yeni yılda bizi neler bekliyor. Dilerim bu yıl ülkemiz için barış dolu bir yıl olur.
 
Bu gün size aslında uzun zamandan beri yapmadığım bir çorba tarifi vericem. Brokoliyi belki çoğu insan sevmez aslında bende bunlardan biriyim özellikle kokusu beni mahvediyor. ama ben bunun için çözüm buldum üzerine eritilmiş tereyağı koyuyorum. Kokusu kalmadığı gibi inanılmaz lezzet veriyor
 
Bu arada artık blogumda sizlerle bazı pratik, hayatınızı kolaylaştırabilecek ip uçları paylaşacağım dilerim işinize yarayacak bişeyler bulabilirsiniz. Sağlıkla kalın 
 
İşte Tarifim:
 
Malzemeler:
5 adet iri brokoli çiçekleri
1 küçük paket süt kreması (200 g)
1 adet orta boy soğan
2 diş sarımsak
2 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı pirinç
2 yemek kaşığı zeytin yağ
 
Hazırlanışı:
 
Brokolimden 5 adet irice çiçeği koparıp güzelce yıkadım.
 
Tenceremin içerisine soğanımı, sarımsaklarımı,  güzelce yıkadığım pirinçlerimi, tuzu ve brokolimi koydum.
 
Üzerine zeytin yağımı koyup. Su bardağı ile 7 bardak suyu üzerine ilave ettim ve orta ateşte tüm malzemeler pişene kadar ortalama 20 dk pişirdim.
 
Sonra çorbamı biraz soğumaya bıraktım.
 
El blendırı ile (kevgirde kullanabilirsiniz) güzelce çorbamı geçirdim.
 
Sonra tekrar ocağın üzerine alıp orta ateşte ısıttım.
 
Bir kepçe çorbamdan bir kaseye ayırarak içerisine 200 g kremamdı koyup güzelce karıştırdım ve ısınan çorbamın içerisine yavaş yavaş karıştırarak ilave ettim.
 
İyice ısınana kadar pişirmeye devam ettim. Daha sonra ocağın altını kapattım.
 
Afiyet olsun
 
Bazı Küçük İp Uçları:
 
MEYVE LEKELERİ

Beyaz kumaş üzerindeki leke:
  • Lekeyi amonyaklı suyla yıkayın.
  • Çıkmaz ise, Sıvı bulaşık deterjanlı suya biraz çamaşır suyu ilave edip lekeli kısmı bu suyun içerisine koyup ovuşturun.
Renkli kumaş uzerindeki leke:
  • %90 etil alkol %10 su karışı ile lekeyi temizleyin ,
  • Amonyak ilave edilmiş oksijenli su ile temizleyin
  • Ekşimiş sütünüzü iki - üç saat leke üzerinde bırakırsanız meyve lekesini çıkartacaktır.

 Sentetik kumaştaki leke:

  • 1 limonu 1 bardak suyun içerisine sıkıp lekenin üzerine kullanabilirsiniz.
  • 1 yemek kaşığı beyaz sirkeyi 1 su bardağı suya koyup kullanabilirsiniz.
Bu malzemelerden herhangi birisine batırdığınız bir pamuk parçasıyla lekeyi silin. Ancak bu isi yapmadan once lekeli kısmin altına bir kumaş parçası koymayı unutmayın.

Yunlu ve ipekli kumaştaki leke:
  • Lekeli kısmin altına su emen bir kumaş parçası yerleştirin ve lekeyi beyaz sirkeyli su silin.
Eldeki Lekeler:
  • Ellerinizdeki Meyve lekelerini sirkeyle yıkar veya silerseniz kolayca çıkarabilirsiniz.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım