13 Aralık 2012 Perşembe

Ispanak Yemeği

Merhabalarrrr

Umarım hepinizin keyfi yerindedir bir yaramazlık yoktur. Ben zaman nasıl geçiyor hiç anlayamıyorum. Bugün perşembe oldu bile çok şükür yeni yıl yavaş yavaş yaklaşıyor. Evlerde kutlayacaklar hazırlıklara süslemelere yavaş yavaş başlarken, dışarıda kutlayacak olanlar rezervasyon yaptırmaya çalışıyorlar. Daha çok erken biliyorum ama umuyorum ki 2013 savaşsız, huzur ve barış dolu, sevgi dolu bir yıl olur.
Bu gün aslında belki de çoğunuz severek yaptığı, yapmayı çok iyi bildiği bir yemek tarifi vereceğim. Bunu vermemin sebebi beni çok fazla üniversite öğrencisinin takip ettiğini biliyorum bazı kuşlar öyle söyledi :)))
Ve yemeklerimizde denediklerini biliyorum. Onları biraz daha sebze yemeğe yönlendirmek için ve gerçekten çok lezzetli olduğu için bu gün ıspanak yemeği tarifini veriyorum.

Ispanak yemeği ile semiz otu yemeğinin yapılışları aynıdır. Semiz otunu da bu şekilde yapabilirsiniz.

Bu arada yemeği bulgurla yaptım ama genelde pirinç ile yapıyorum.

Bulgur çocuklar için çok sağlıklı bir besin olduğundan ve oğluma yedireceğim için bu yemeğimde  ben pirinç yerine bulgur kullandım.

İşte Tarifim:

Malzemeler:

1 kg kuru ıspanak (Ben pazardan her zaman kuru ıspanak alırım ıslak olanlar çabuk bozuluyor)
yarım çay bardağı iri bulgur veya pirinç
2 yemek kaşığı zeytin yağ
1 yemek kaşığı domates biber salçası karışık
1,5 çay kaşığı tuz
1 adet orta boy soğan

Hazırlanışı:

Ispanakları çamurlu olma riskine karşı tek tek güzelce yıkadım.

Öncesinden sirkeli sudada bekletebilirsiniz.

Sonra onları marul doğrar gibi çok ta ince olmayacak şekilde tenceremin içerisine doğradım.

Bu arada bambu bıçakla doğrarsanız daha iyi olur sebzenin vitaminini öldürmezsiniz.

Üzerine soğanımı küp küp olacak şekilde doğradım. Salçamı ve yağımı koydum,

Pirinçlerimi yada bulgurlarımı güzelce yıkayıp ilave ettim, tuzumu koydum.

tenceremin kapağını kapattım orta ateşten biraz daha kısık ateşte kendi suyu ile pişirdim.

Ispanaklar kendi suyu genellikle pişerler ancak yetmeyeceğini düşünüyorsanız çok az su ilave edebilirsiniz.

Suyunu çekince altını söndürdüm ve 1 saat içini çekmesi için bekledim.

Ispanak yemeğim hazır oldu

Ben genellikle ıspanağı soğuk ve yoğurtlu severim ama tercih meselesidir tabi afiyet olsun





0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım