28 Aralık 2012 Cuma

Sütlaç


Herkese iyi akşamlar

2 gündür mutfaktan çıkamıyorum. Geçen akşamı arkadaşlarla dışarıda geçirdiğim için evdeki yemek stoklarını sevgili kocacığım tüketmiş. O yüzden yenilerini yapıyorum iki gündür.

Eşimin çok sevdiği bir özelliği var. Oda dışarıdan yemeyi pek sevmiyor. Bu durum çalıştığım için tabiki beni zorluyor ama yemek yapmayı çok sevdiğimden tüm yemeklerimi, yeni keşiflerimi ilk kocam üstünde deniyorum.

Daha beğenmediği birşey olmadı. Yada bana birşey demiyor :)) Yılbaşı için benden hindi istedi. İç pilavlı hindi yapacağım  size de tarifini vereceğim.

Oğlum tatlıyı çok sever ama sütü çok sevdiği için sütlacın yeri onda başkadır. O yüzden akşam ona özel sütlaç yaptım. Ama babamız hemen birtanesini bitirdi. bende bugün size sütlacımın tarifini vermek istedim.

İşte Tarifim:

Malzemeler:

750 mL süt
1 su bardağından biraz az pirinç
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1.5 su bardağı şeker

Hazırlanışı:

Önce pirinçlerimi ayrı bir kaba koydum. Üzerine çıkana kadar su ilave edip pirinçlerimi pişirdim.

Bu arada sütümü ve şekeri ayrı bir tencereye koydum. Karıştırarak şekerin süttün içinde iyice çözünmesini sağladım. Bunun üzerine vanilyamı ekledim.

Pişen ve suyunu çeken pirinçlerimi (eğer pirinçlerinizin içerisinde su kaldıysa mutlaka suyunu süzerek ilave ediniz) orta ateşte pişen sütümün içerisine katıp yaklaşık 20 dk daha pişirdim.

Not:Eğer şekerli sütün içerisine pirinci hiç pişirmeden direk atarsanız. Pirinçler ağzınıza diridiri gelir o yüzden normal suyla önce pişiriniz.

Sonra bir kasenin içerisine nişastamı aldım üzerine biraz su ilave edip nişastamı çözdüm. Kaynayan sütlacımın içerisine yavaş yavaş ilave edip 10 bu şekilde pişirdim.

Soğumasını beklemeden toprak kaselere sütlacımı boşalttım ve soğuması için beklettim. Afiyet olsun






Bazı Küçük İp Uçları:

Bal nasıl saklanır?
Bal kavanozunu sıcak olmayan serin ve karanlık bir yerde saklamak gerekir. Kesinlikle buzdolabında bekletmeyin şekerleşebilir. Gün ışığı alan bal bozulur. Ayrıca kavanozun kapağı açık kalırsa nem alır ve tadı acımtırak olur.

Balık kokmayan yağlar için
Balık kızarttığınız yağa limon sıkarsanız yağa balık kokusu sinmez.

Bayat ekmekler için
İnce ince dilimleyip üzerine süt serpin ve kızgın yağda kızartın, ters çevirip domates ve peynir koyun, üzerine nane ve kekik serpin. 
Ayrıca Bayatlayan ekmeklerinizi rondodan geçirip galeta unu olarak kullanabilirsiniz.

Buzdolabındaki kötü kokular
1 kase sütü buzdolabına koyun ve 1-2 gün süreyle bırakın. Süt, buzdolabınızdaki kokuları almış olacaktır, sonra kullanmadan atın.


Buzdolabınızın iyi soğutması için
İçine bir torba tuz koyun. Tuzun dolaptaki nemi aldığını göreceksiniz.


Çaydanlık temizlenmesi
Çaydanlığınızın içine biriken kireç tortusunu engellemek istiyorsanız 15 dakika kadar içine sirke kaynatın. Veya kabın içinde yumurta kabuklarını bir süre bırakın. Kirecin yok olduğunu göreceksiniz.



0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım