4 Aralık 2012 Salı

Kestaneli Damla Çikolatalı Kek

Merhaba

Valla yazmak çok hoşuma gitti aslında hergün bu bloga bişeyler yazamam gibi geliyordu ve genenllikle tefal aktifry ile yaptığım yemekleri yazmayı düşünüyordum ancak evde severek yaptıklarımı sizlerle paylaşmak bana çok keyif verdi belki ilerleyen zamanlarda yine hergün yazamıycak olsamda evimde severek yaptığım ve beğenilen tariflerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Oğlumun gittiği okulda her salı paylaşım günüdür. Tek çoçuğu olanlar bilirler paylaşma bizim için en büyük sorundur. Kendine ait olduğunu düşündüğü hiç birşeyi bir başkasıyla ve bazen aile bireyleriyle bile paylaşmak istemezler. Okuldaki öğretmenlerde hem bu yaş grubu tek çoçukların sorunlarını çok iyi bildiklerinden, hemde anne babaların çoçuğuyla kaliteli zaman geçirebilmesi için böyle bir gün yapmışlar.
Biz bazen oğlumla beraber markete gidip oğlumun arkadaşları için seçtiği bişeyler alıyoruz bazende (ki genellikle yapmaya çalışıyorum) oğlumuda dahil ederek okuldaki çoçuklarımız için bişeyler yapıyoruz.

Bu gün size vericeğim tarifte aslında oğlumun arkadaşları için yapılmış ve yaparken çok keyif aldığımız bir tariftir. Çünkü bu keki oğlumla beraber yaptık :)) o yumurtaları kırdı (bunu yapmayı çok seviyor) biraz mikserle karıştırdı sonra sıkıldı ve gitti ama emek harcamış oldu neyse sözü fazla uzattım gelelim tarifimize

İşte Tarifim:

Malzemeler
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 maden suyu
10 adet pişmiş ince ince kıyılmış kestane
100 g damla çikolata
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
yarım su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı elenmiş söke un

Tarifim:
  • 3 yumurtayı derince bir kabın içerisine kırdım (Bu işlemi oğlum yaptı).
  • Üzerine şekerin tamamını ilave ettim.
  • Mikserle iyice beyazlayana kadar çırptım.
  • Üzerine sıvı yağı, kabartma tozunu ve vanilyayı ekledim.
  • Bunlarıda güzelce karıştırdım.
  • bunun üzerine 1 şişe maden suyunu döktüm ve yine karıştırdım.
  • Enson 3 bardak unu, kestaneyi ve çikolatayı ekledim
  • Aynı yöne unu iyice karıştığına emin oluncaya kadar çırptım.
  • Lütfen bu işlemi çok uzun süre yapmayın kekiniz güzel kabarmaz.
  • Bu sırada fırınımın sıcaklığını 180 C ayarladım.
  • Kek kalıbımıda güzelce yagladım unladım ve hamuru yavaşça içerisine boşalttım.
  • Önceden ısıttığım fırında 1 saat pişirdim.
  • Fırından çıkarınca dinlenmesi için üzerine bir tepsi örttüm.
  • Yaklaşık 1 saat sonra kekim hazırdı.
Afiyet olsun :))



1 yorum:

Duygu Abiş dedi ki...

Gülcanım sadece kekin, yemeklerin değil, pişerken Doruk'la senin aldığın halleri de fotoğraflamanı talep ediyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım