15 Aralık 2012 Cumartesi

Zebra Kek

Merhabalar

Keyifler nasıl yarın çok sevdiğimiz bir aile dostumuzu ziyarete gideceğiz. Giderken ona kendi ellerim ile yaptığım kekimden götüreceğim sevineceğini düşünüyorum.


Ben bu hafta sonları nasıl geçiyor hiç anlamıyorum sizlerinde benim gibi yoğun ve koşturmacalımı geçiyor.

Sevgili oğlum bu keki yaparken bana yardım etmedi. Ama sağ olsun engelde olmadı. Dikkatli bir şekilde beni seyretti

Bir gün sizlerle oğlumla mutfakta yaptığımız kekleri resmedip paylaşıcam.

İşte Tarifim:


Malzemeler

3 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 şişe maden suyu
yarım su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
3 yemek kaşığı damla çikolata
1.5 su bardağı şeker
1,5 yemek kaşığı kakao

Hazırlanışı:

Önce yumurta ve şekeri iyice çırptım. Karışım bembeyaz olana kadar.

Sonra üzerine vanilyayı, kabartma tozunu, sıvı yağı ve maden suyunu ilave ettim.

İyice karıştırdım. Bu karışımın üzerine unu ilave ettim ve aynı göne çok az karıştırdım.

Hamuru eşit olarak ikiye böldüm bir tanesinin içerisine kakao ve damla çikolata ilave ettim biraz daha karıştırdım.

Kek kalıbımı sıvı yağla yağladım, unladım.

Kalıba bir kepçe beyaz hamur bunun tam üzerine gelecek şekilde bir kepçe kakaolu hamur bu şekilde tüm hamurlar bitene kadar devam ettim.

Bu hamurları önceden 180 dereceye ayarladığım fırınıma koydum 55 dk pişirdim.
55 dakika sonunda üzerine temiz bir havlu kapattım. 1saat sonra servise hazırdı.

Afiyet olsun

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım