14 Aralık 2012 Cuma

Zeytinyağlı Biber Dolması

İyi akşamlar hepinize

veee işte cuma akşamı geldi hepiniz için güzel bir hafta sonu olmasını diliyorum.

Dün sevgili eşimle görüştüğümüzde Omsk'ta hava sıcaklığı -40'larda imiş

Daha komiği orda her yerde derin dondurucular varmış inşanlar dışarıda çok kaldıklarında önce derin dondurucuya girip sonra evlerine giriyormuş.

Ne kadar güzel bir ülkemiz var dimi duyması bile kötü. Orda yaşayanlara Allah sabır versin.

Babası gittiğinden beri oğlum her gece bilgisayardan uçak kalkışlarını izliyor.

Babam bu uçmaktamı diye soruyor sonra bana çok tatlı günleri sayıyoruz seni çok özledik sevgilim.

Neyse gelelim tarifimize

İşte tarifim:

Malzemeler:

İçi için:

8 adet biber dolması
1 büyük soğan
1su bardağı pirinç
yarım su bardağı iri bulgur
yarım çay kaşığı karabiber
yarım çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber
2 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı nane
1 çay kaşığı sumak
yarım çay bardağı zeytin yağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber  salçası
1 adet domates
1 paket çam fıstığı

Suyu için:

1 yemek kaşığı zeytin yağ
1 çay kaşığı tuz
yeteri kadar su

Hazırlanışı:

Önce biberlerin içini hazırlıyorum.

Pirincimi bulgurumu güzelce yıkıyorum ve suyunu süzüyorum.

sonra bunları bir kaba koyuyorum üzerine soğanımı rendeliyorum.

Ve tüm baharatları, salçaları ve zeytin yağını koyup güzelce karıştırıyorum.

Biberlerimi üzerinde yarım parmak yer kalacak şekilde iç malzemeyle dolduruyorum.

Üzerlerine bozuk para büyüküğünde kestiğim domatesleri koyup yanlarından bıçakla deliyorum.

sonra biberlerimi borcama diziyorum.

Biberlerin yarısından daha üst seviyede olacak kadar sulu zeytin yağlı ve tuzlu karımışımı koyuyorum.

Önce ocağın üzerinde suyu iyice kaynayana kadar bekliyorum.

Bu arada fırınımı 200 dereceye ayarlıyorum.

ocaktan aldığım borcamı direkt fırına koyuyorum 30 dk pişirdikten sonra çıkarıp üzerini tepsi ile kapatıyorum.

Soğuk olarak yemenizi tavsiye ederim afiyet olsun.

İyi Hafta sonları

 

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım