7 Aralık 2012 Cuma

Tavuklu Pilav

İyi akşamlar

Umarım hepiniz iyisinizdir. Bu gün cuma nihayet hafta sonu geldi dilerim güzel bir hafta sonu geçirirsiniz. Benim için buruk bir hafta sonu olacak çünkü sevgili eşim omsk'a görev için gidiyor sibiryanın ortasına - 2o derecelere onun için çok endişeleniyorum dilerim hemen gidip gelir onu çok özleyeceğim.

Bu arada önemli bir değişiklik var farkındamısnız. Evet blogumun şablonunu değiştirdim. Umarım hepiniz beğenmişsinizdir. Sevgili arkadaşım Duygu tarafından dizayn edildi. Kendisini 'mor ülke' ve 'duygunun rüyası 'bloglarını takip ediyorsanız veya bir kezde olsa bloklarına göz attıysanız ne kadar maharetli olduğunu fark etmişsinizdir. Bakmadıysanızda bence mutlaka bu blogları takip etmelisiniz.

Canım arkadaşım benim bloguma da el attı ve işte sonuç ortada kendisine çok teşekkür ediyorum.

Bu akşam size tavuklu pilav tarifi vereceğim çocukların çok sevdiği yemeklerden biride pilavdır. Bu yüzden bizim evde de bolca tüketilmektedir.

İşte Tarifim:

Malzemeler:
2 su bardağı baldo pirinç
2 yemek kaşığı zeytin yağ
2 çay kaşığı tuz
2 bardak tavuk suyu
yarım çay kaşığı karabiber
1 adet tavuk göğüsü

Hazırlanışı:
  • Öncelikle sıcak su kanatıp pirinçlerimi 1 saat bu suda beklettim.
  • Tavuk gösünüde üzerine su ekleyerek güzelce kaynattım
  • 1 saatin sonunda pirinçlerimin suyunu güzelce süzdüm ve seramik tenceremin içerisine koydum.
  • Üzerine zeytin yağını koyup iyice pirinçlerimi kavurdum.
  • Sonra tuzu, karabiberi ekledim biraz daha kavurdum.
  • Tavuk suyunuda üzerine ekleyip tencerenin kapağını kapattım.
  • Orta ateşten biraz daha kısık ateşte 15 dk (suyunu iyice çekene kadar) pişirdim.
  • Pilavın içini çekmesi için yarım saat bekledim.
  • Bu arada tavuklarımı kıydım az yağda biraz kavurdum. 
  • Vee harika pilavım hazırdı.
Bu arada ben bazen sabahtan pirinçleri sıcak suya koyup akşam pişiriyorum pilavım tel tel oluyor. Suda ne kadar beklerse o kadar iyi. Ayrıca  tavuk suyum arttığında onları buz kalıplarıma koyup dondurucuya atıyorum lazım olduğunda ordanda kullanabiliyorum. Sizede tavsiye ederim.

Pilavda zeytin yağ denemediyseniz mutlaka denemelisiniz ama tercihe göre tereyağı, margarin veya ayçiçek yağıda kullanabilirsiniz


Afiyet olsun. Hepinize iyi hafta sonları :))

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım