24 Aralık 2012 Pazartesi

Fırında Levrek


Herkese merhaba

Koşturmacalı ve yoğun geçen bir hafta sonundan sonra yine mesai başladı.

Havalarda bu günlerde iyi gidiyor en azından istanbul için.

Eski iş yerimden çok sevdiğim bir arkadaşımın az evvel bir mailini aldım.

Blogla ve yaptığım yemekle ilgili çok güzel şeyler yazıp beni onure etti Banu ablacım teşekkür ederim.

Bugün bir güzel haber daha aldım. Bu habere de çok sevindim.  İnşallah tüm haftam böyle geçer.

2012 yılını güzelliklerle kapatır 2013 güzelliklerle açarım.

Hafta sonu eşimin ricasını kıyamayıp kendisine fırında balık yaptım. Biz balığı çok tüketen bir aileyiz o kadar ki ekim kasım gibi eşimle beraber balık haline gidip kasayla sevdiğimiz balıklardan alıp, derin dondurucuya koyarız.
Temizlemeden ve yıkamadan derin dondurucuya koyarsanız tazeliklerini kaybetmiyorlar.
Ancak levrek ve çupra gibi balıkları koymuyoruz canımız istediğinde alıp yapıyoruz.
Şimdi karda yağınca balıklar daha bir lezzetli ve daha yağlı olur. Tavsiye ederim.

İşte Tarifim:

Malzemeler

2 adet Levrek
1 adet limon
1 yemek kaşığı biberiye
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı zeytin yağ
alüminyum folyo

Hazırlanışı:

Levrekleri temizlediğinizde veya temizlettiğinizde mutlaka iki tarafını da boylamasına çizdirin.

Önce tepsimin içerisine alüminyum folyomu koydum. İçerisine balıklarımı koydum.

Marinesi için limon suyumu, zeytin yağımı, karabiberi, biberiyeyi ve tuzu güzelce karıştırdım.

Sonra bunları güzelce balıklarımın üzerine içlerine döktüm.

bu şekilde yaklaşık 1 saat beklettim.

Sonra üzerine alüminyum folyo kapatıp 200 derecede önceden ısıttığım fırına koydum ve 30 dk bekledim.

30 dk sonunda balığım harika bir şekilde pişmişti. Güzel bir salata yapıp hemen servis ettim.

Afiyet olsun





0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım