2 Aralık 2012 Pazar

Kolay Mantı

Herkese merhaba

Bugün yoğun ve koşturmacalı bir günün ardından eşim, oğlum ve ben eve girebildik. Eşim benden kolay mantıdan yapmamı istedi.

Açıkçası benimde işime geldi çünkü  hem yorgundum, hem eşim ve oğlum (kendisi 3.5 yaşında tam bir makarna delisi) bu yemeği çok seviyorlardı, aslında en önemlisi gerçek mantıdan bile daha lezzetli olmasıydı.

Lütfen mantı severler kızmayın, gücenmeyin ama adı üstünde kolay mantı :)

Bende bu akşam yapıp afiyetle yediğimiz bu güzel yemeği sizlerle de paylaşmak istedim.

İşte Tarifi:

Öncelikle suyu kaynattım. Kaynayan suyun içerisine 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve 2 çay kaşığı tuz koydum. 

3 kişi için yarım paket kelebek makarna kullandım. Su üstünde olacak şekilde 15 dk makarnamı kaynayan suda haşladım.

Makarnalar pişerken 250 gr kıymayı (Buzluktaysa mutlaka ya önceden yada mikro dalgada çözün) içerisine çok az zeytin yağ koyduğum tavada pişene kadar topaklanmasını engelleyecek şekilde karıştırıp pişirdim.

kıymalar piştikten sonra üzerine 1 yemek kaşığı domates, bir yemek kaşığı biber salçası veya 3 yemek kaşığı domates sosu  ve 1 yemek kaşığı biber salçası koydum.

iyice karıştırdım ateşten almama 2 dk kala çay kaşığının yarısı kadar karabiber, 1 tatlı kaşığı kekik, bir tatlı kaşığı nane, 1 çay kaşığı sumak ve 1 çay kaşığı tatlı toz biber koydum (isteğe göre acıda koyabilirsiniz)

2 dakika iyice karıştırıp ocağın altını kapattım.

Bu arada 15 dk kaynattığım makarnalarımı süzdüm.

5-6 kaşık hazır yoğurt aldım bunun içerisine biraz su koyup sulandırdım.  Lütfen çok sulandırmayınız  !!! (aynı şeyi ev yoğurdu ile de yapabilirsiniz) içerisine 3-4 diş sarımsak döverek ekledim.

Süzdüğüm makarnaları bu yoğurdun içerisine katıp iyice karıştırdım.

Bu yoğurtlu makarnayı bir tabağa aldım üzerine soslu kıymadan koydum harika yemeğim hazır oldu.

Vallahi kocam yanına bir de kola açtı harika yemeğimizi afiyetle yedik .
Şiddetle denemenizi öneririm.


İyi pazarlar:)))))

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım