26 Aralık 2012 Çarşamba

Krem Şantili Brownie




Merhabalar
Dün akşam sizlere yeni tariflerimden veremedim. İş yerinde ki arkadaşlarımla kaçamak çok güzel bir akşam geçirdim. Güzel yemeklerle ve güzel insanlarla sohbet çok keyifli oluyor. Aslında her biri dostum gibi onlarla geçirdiğim vakit çok keyifli oluyor. İyi günümüzde de kötü günümüzde de
birbirimizin yanında oluyoruz. Sanırım bu yüzden çok şanslıyım.

Namnam'da arkadaşlar çok güzel bir kek yediler bir kaç gün sonra onu yapmayı deniyeceğim ve tecrübemi tabiki sizinle paylaşacağım. Ama bugün sizlere hafta sonu oğlum ve sevgili eşim için yaptığım krem şantili brownie tarifi vereceğim. İkiside beğendi denerseniz beğeneceğinizi düşünüyorum.

İşte Tarifim:

Malzemeler:

Keki için:
4 adet yumurta
1.5 su bardağı şeker
125 g becel margarin
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
yarım su bardağı damla çikolata
2 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı tuz
3 su bardağı un

Krem Şanti
1 paket Dr outken sade krem şanti
2 su bardağı süt

Böğürtlen Sosu
Dr outken böğürtlen sosu
2 su bardağı su

Hazırlanışı:

Önce kekimi hazırlamakla işe başladım. Yumurtalarımı kırdım. Üzerine şekerimi ilave edip iyice mikser ile karıştırdım. Karışım bembeyaz olana kadar çırptım. Üzerine margarini ilave edip iyice karıştırdım. Bunun üzerine kakaoyu ve sütü ilave ettim ve iyice karıştırdım.

Bu karışımdan 1 su bardağı kenara ayırdım. Diğer karışımın üzerine sırasıyla kabartma tozumu, vanilyayı, tuzu ve limon suyunu koydun güzelce karıştırdım bunun üzerine unu ve damla çikolatayı koyup karıştırdım. Kalıbımı güzelce yağladım ve her tarafını unladım. Karışımın içerisine döktüm.
150 derece fırında 1 saat pişirdim. 1 saat sonun da fırından çıkartıp üzerine bıçakla delikler açıp kenara ayırdığım sostan üzerine döktüm ve üzerine tepsi kapatıp soğuyana kadar keki dinlendirdim.

Kekim soğurken ben bir yandan krem şantimi hazırladım. 2 bardak sütün üzerine krem şanti tozunu döktüm ve köpük oluşana kadar mikser ile güzelce çırptım.

Sosunu da hazırlamak için bir kabın üzerisine 1.5 bardak sıcak su koydum. Yarım su bardağı soğuk suyu bir kaseye koydum. Üzerine hazır tozu döktüm ve iyice suda çözdüm. Sonra bu karışımı sıcak suyumun içerisine yavaş yavaş karıştırarak boşalttım ve iyice kaynayana kadar karıştırdım. Kaynama olunca ocağın altını kapattım. Soğumaya bıraktım arada kabuk tutmaması için karıştırdım.

Kekimin üzerine krem şantiyi koydum güzelce yaydırdım ve buz dolabında 1 saat beklettim. Sonra sosumu güzelce krem şantinin de üzerine döküp 1 saat daha buz dolabında beklettim. Servis yapmadan önce üzerine damla çikolata koydum. Veee işte harika kekim afiyet olsun



0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım