21 Aralık 2012 Cuma

Ayva Tatlısı


Herkese

Hafta sonu nihayet geldi. Kaç haftadır hastalıklardan nefes alamıyorduk umuyorum bu hafta iyi geçer.

Az evvel oğlumla parmak boyası yaptık her yer parmak boyası oldu allahtan çıkabilecek gibi yerleri boyadı.

İş yerimizin bu akşam yeni yıl yemeği vardı ancak ben gidemedim dinlenmeye ihtiyacım var. Orda olup şuan Bengü ile eğlenen tüm arkadaşlarıma da selam olsun.  İyi eğlenceler.

Bugün size ayva tatlısının tarifini vermek istedim. Bu tatlı için eşme ayvasını tercih ederseniz daha iyi olur.

İşte Tarifim:

Malzemeler:
4 adet ayva
2 adet elma
bir kase iyi kıyılmış ceviz
Kaymak
2 su bardağı kırmızı şeker (Lohusa şekeri)
2 su bardağı su
3 adet çubuk tarçın
yarım limon
1 tatlı kaşığı toz tarçın

Hazırlanışı:

Önce suyu ve şekeri tencereye koydum iyice çözünene kadar orta ateşte karıştırdım.

Sonra içerisine kabuklarını soyduğum ayvalarımı ve içinden çıkarttığım çekirdekleri ve çubuk tarçınları koydum.

Hem şerbetimi, hemde ayvaları yumuşayana kadar pişirdim.

 Bu arada ayvalarım pişerken renkleri de kırmızı olmaya başladı.

Bir yandan da içlerine koyacağım malzemeleri hazırladım.

Elmaları güzelce soydum ve rendeledim. İçerisine irice dövülmüş cevizimi, toz tarçınımı ve 1 yemek kaşığıda toz şekeri ilave edip iyice karıştırdım.

İyice yumuşayan ve rengi kırmızı olan ayvalarımı borcam tepsime dizdim. İçlerini hazırladığım malzeme ile doldurup. Kaynattığım şerbeti borcama ilave etim ancak çubuk tarçınları içinden çıkarttım.

 Fırını önceden 150 dereceye ayarladım. Bu malzemelerle talımı yaklaşık 20 dk fırında pişirdim.

20  dk sonra fırından çıkarttım ve üzerlerine bir tepsi kapattım. Yaklaşık 1 saat sonra üzerlerine kaymak ve biraz antep fıstığı ilave ettim.  Afiyet olsun hepinize iyi hafta sonları




0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım