3 Aralık 2012 Pazartesi

Kabak Tatlısı

Herkese merhaba

Yoğun ve yorucu bir günün ardından bugün size az evvel yaptığım dumanı üstünde olan nefis bir tatlı tarifi vereceğim
Eveeet kabak tatlısı :))

Evdekiler çok seviyor sizin için resimini çekerken bile aç kediler gibi tabağın etrafında beklediler. Çok tatlılardı :))

Çalışan bir bayan olduğum için bazı şeyleri bir gece önceden yaptım sizde çalışıyorsanız benim gibi yapabilirsiniz.
İşte Tarifim:

1 kg bal kabağını önce ince ince dilimledim. Güzelce yıkadım ve suyunu süzdüm.

Bunların üzerine 2,5 su bardağı şeker ilave edip beklettim. Az evvel dediğim gibi ben sabah ekledim şekeri ve buzdolabına koydum akşam 7 gibi evde oluyorum o saate kadar iyice kabaklar suyunu salmıştı.

Ama daha önce yaptıklarımdan da biliyorum bu işlem için 2-3 saatte oda sıcaklığında yeterli oluyor.

bu şekilde üzerine hiç bir şey ilave etmeden orta derece ateşte iyice suyunu çekene kadar yaklaşık yarım saat kabakları kendi şekerli suyu ile pişirdim.

Ancak pişme sırasında köpükler oluşuyor bunların mutlaka alınması gerekmektedir.

sonra tencereden alıp üzerlerine ister ceviz, ister fındık ne severseniz ilave edip servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun :))


4 yorum:

mor atölye dedi ki...

Gülcancımmmm:)
blog dünyasına hoşgeldin şekerimmm...:)
biraz kendini tanıtman daha samimi olur ve bir de yorum bırakanlar için kelime doğrulamayı kaldır istersen çünkü vazgeçirici oluyor:) nacizene önerilerim...
seni bloğumda tanıtacağım ama şimdi değil, bi süredir ben de yayın koynuyordum unutturdum kendimi, haftaya seni tanıtırım bloğumda bir kaç kişi mutlaka seni takip eder, böylece izleyicin artar:)

Unknown dedi ki...

Canııım bana verdiğin destek ve cesaret için teşekkür ederim. Yanımda olduğunu bilmek güzel tavsiyelerine ihtiyacım var sevgiler

Duygu Abiş dedi ki...

Canım kabak tatlısını tefalde de denedin mi? Merak ediyorum nasıl olur diye?

Ev Yemekleri dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor
bu da benim kabak tatlısı tarifim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım