9 Aralık 2012 Pazar

Ev Yoğurdu



Merhaba herkese

Hafta sonu  göz açıp, kapatıncaya kadar bitti. Vee yarın iş başı. Sevgili eşimi bugün yolcu ettim. Şuan yolda hayırlı yolculuklar sevgilim seni sevgi ve hasretle bekliyoruz.

Koşturmacılı geçen bir hafta sonundan sonra sizelere ancak bugün yazabiliyorum.
Sizlere bugün ev yoğurdunun tarifini vericeğim. İş yerinde bir arkadaşımızın ailesi inek bakıyor ve bize her cuma süt getiriyor. Ben eskiden eski usulle mayalıyordum yoğdumu. Sütü kaynatıp  parmak dayanacak kıvama gelene kadar soğutur ve mayalardım. Güzel olurdu ama vereceğin bu tarif hakikatten çok başarılı.

Peynir gibi yoğurdunuz olmasını istiyorsanız işte tarifi.  

Bu arada bu tarifi bize Duygu arkadaşımın ablası Ebru hanım. verdi. Anlıyacağınız bu ailedeki herkes pek marifetli.  Kendisine çok teşekkür ediyoruz sayesinde yoğurdun soğumasını beklemek zorunda bile kalmadan harika lezzetli ev yoğurtları yapıyoruz.

İşte Tarifi:

Bu tarifi 1 kg süte göre vereceğim.

Benim gibi çiğ süt alıp yapanlar önce sütünüzü güzelce kaynatın. Bu tarifi günlük süt ilede yapabilirsiniz ancak günlük sütü iyice ısıtmanız gerekmektedir.

Bundan sonrası her iki süt içinde aynı kaynayan sütleri 45 dk beklettikten sonra 1 kg süt için istediğiniz süt mayasından (probiyotik, tava veya kaymaksız )kullanabilirsiniz. 

Yarım kepçe kaynattığınız sütten kaseye koyuyoruz bu sütü biraz soğuması için 1-2 dk kasede bekletip üzerine 1 yemek kaşığı mayayı  koyup iyice karıştırıyoruz. Sonra bu karışımı sütün içerisine koyup kaşıkla karıştırıyoruz.

İşin püf noktası eskiden kapağını kapatıp iyice sarıyorduk. Şimdi ise sütlerin kapaklarını kapatmıyoruz.

Üzerine  süzgeç koyuyoruz ve süzgeçle beraber sarıyoruz.
Ben önce havluyla sarıp en üstüne de polar battaniye kapatıyorum. 6 saat bekledikten sonra yoğurdunuz hazır.

O gün yoğurdumu  kullanmıyorum buzdolabında dinlendiriyorum ertesi gün kullanıyorum.
İnanın çok başarılı bir tarif şiddetle tavsiye ederim sevgiler :)))

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kez Tıklandım